środa, 6 października 2010

1. Finlandia Komar

Moja pierwsza kartka z PC od Vesy z Finlandii :) Przedstawia komarzycę na ludzkiej skórze.


Komarowate ( Culicidae ) to muchówki z grupy długoczułkich ( Nematocera ).
W Polsce występuje 47 gatunków komarowatych. Dorosłe samice niektórych gatunków odżywiają się krwią ludzką, która dostarcza żelazo i białko niezbędne do wyprodukowania komórek rozrodczych.



Flaga Finlandii to niebieski krzyż na białym tle. Kolor niebieski symbolizuje liczne jeziora, a biały - śniegi państwa. Poprzez umieszczenie tych dwóch barw w formie tzw. krzyża skandynawskiego fiński sztandar wzorem nawiązuje do flagi Danii (Dannebrog) oraz flag innych krajów skandynawskich.

4 komentarze:

  1. moja pierwsza kartka na PC była również z Finlandii, ale z pewnością była mniej... oryginalna, niż Twoja :)

    jak to mówią, szkoda, że komary nie wysysają z nas tłuszczu zamiast krwi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skasowałam sobie całego posta.. ogólnie, nie lubię komarów, ale.. muszę przyznać, że pocztówka dość... niezwykła jak na pierwszy raz.. Ja dostałam psa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostry start jak na pierwszą kartkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na pierwszą kartkę to naprawdę ... całkiem fajnie. Wolę muchę niż pomnik kobiet idących zbierać truskawki, który niedawno dostałam. :)

    OdpowiedzUsuń